پرسشنامه سنجش مهارت های دانش آموزان
پرسشنامه دانش آموزی
همکاران گرامی این بسته بی نظیر در سطح اینترنت حاوی 17 پرسشنامه برای سنجش مهارت های دانش آموزان میباشد که توسط همکاران ما در دپارتمان پرسش مهر 97 جمع آوری شده و در یک بسته تقدیم میگردد. این بسته علاوه بر این که میتواند در جهت نگارش محتوا جهت پاسخ به پرسش مهر و شرکت در جشنواره پرسش مهر 97 مفید باشد میتواند همواره به عنوان یک شاه کلید در جیب شما همکار گرامی باشد تا در هر لحظه بتوانید درک درستی از وضعیت فکری , مهارتی و توانایی های روحی و جسمی دانش آموزانتان کسب کرده و برنامه ریزی بهتری برای رشد هر چه بیشتر آنها کنید.
جهت دانلود این بسته پرسشنامه مهارت سنجی دانش آموزان روی دکمه زیر کلیک نمایید.
برای دیدن لیست موارد دانلودی کلیک کنید
در ادامه بصورت خلاصه با برخی از مهمترین پرسشنامه های موجود در این بسته آشنا میشوید.
پرسشنامه مهارت های اجتماعی دانشآموزان
چکیده:
این پژوهش به منظور بررسی اثربخشی رواندرمانگری بینفردی گروهی (IPT-AG) بر کاهش نشانههای افسردگی و افزایش کیفیت زندگی و مهارت های اجتماعی دانشآموزان دختر انجام شد. این پژوهش از نوع پژوهش های آزمایشی با گروه کنترل نما و با طرح اندازه گیری مکرر بود. تعداد ۴۰۰ نفر بعنوان نمونه با استفاده از نمونهگیری خوشهای، انتخاب شدند و پرسشنامه افسردگی کودک و نوجوان کواکس جهت غربالگری به آنان ارائه شد. کسانی که در پرسشنامه افسردگی نمره بالاتری از خط برش (۱۹و بالاتر) کسب نمودند مشخص و از میان این افراد، ۳۰ دانشآموز بطور تصادفی انتخاب شدندو با استفاده از شیوه گمارش تصادفی در گروه مداخله و گروه کنترل(کنترل نما) قرار گرفتند. بعد از تشکیل گروه به دلیل غیبت آزمودنیها، تعداد اعضا گروه آزمایش به ۱۱ آزمودنی رسید و تعداد کل نمونه در پسآزمون ۲۶ نفر شد. در مرحله پیش آزمون، هر دو گروه پرسشنامههای افسردگی، مهارتهای اجتماعی و کیفیت زندگی را تکمیل کردند. سپس در گروه مداخله، روش رواندرمانگری بینفردی گروهی در ۱۲ جلسه اجرا شد. در پایان هر دو گروه پرسشنامههای مذکور را تکمیل کردند.همچنین دو ماه پس از پایان جلسات جهت پیگیری میزان ماندگاری نتایج درمان از دو گروه آزمایش و کنترل خواسته شد به پرسشنامه های پژوهش دوباره پاسخ دهند. نتایج نشان داد که رواندرمانگری بینفردی گروهی توانست کاهشی معنادار در نشانههای افسردگی(۰۰۱/۰› p) و افزایش معنادار در کیفیت زندگی(۰۰۱/۰› p) و مهارتهای اجتماعی(۰۰۱/۰› p) نوجوانان به وجود آورد. همچنین رواندرمانگری بین فردی باعث افزایش معنادار در خرده مقیاسها مهارتهای اجتماعی در سطح بیانگری هیجانی(۰۰/۰P<)، حساسیت هیجانی(۰۳۷/۰P<)، کنترل هیجانی (۰۳۸/۰P<) و کنترل اجتماعی(۰۲/۰P<) آزمودنیهای و خرده مقیاسهای کیفیت زندگی در سطح سلامت جسمانی(۰۰/۰P<)، سلامت روانی(۰۰۷/۰P<)، روابط اجتماعی(۰۱۹/۰p<) آزمودنی های گروه آزمایش نسبت به گروه کنترلنما شده است.
این پژوهش نشان داد که رواندرمانگری بینفردی گروهی به عنوان یک یار روش های درمانی مبتنی بر شواهد می تواند در درمان نشانه های افسردگی نوجوانان استفاده شود. همچنین این روش درمانی باعث افزایش معنادار سطح کیفیت زندگی و مهارتهای اجتماعی نوجوانان میشود
این پژوهش به منظور بررسی اثربخشی رواندرمانگری بینفردی گروهی (IPT-AG) بر کاهش نشانههای افسردگی و افزایش کیفیت زندگی و مهارت های اجتماعی دانشآموزان دختر انجام شد. این پژوهش از نوع پژوهش های آزمایشی با گروه کنترل نما و با طرح اندازه گیری مکرر بود. تعداد ۴۰۰ نفر بعنوان نمونه با استفاده از نمونهگیری خوشهای، انتخاب شدند و پرسشنامه افسردگی کودک و نوجوان کواکس جهت غربالگری به آنان ارائه شد. کسانی که در پرسشنامه افسردگی نمره بالاتری از خط برش (۱۹و بالاتر) کسب نمودند مشخص و از میان این افراد، ۳۰ دانشآموز بطور تصادفی انتخاب شدندو با استفاده از شیوه گمارش تصادفی در گروه مداخله و گروه کنترل(کنترل نما) قرار گرفتند. بعد از تشکیل گروه به دلیل غیبت آزمودنیها، تعداد اعضا گروه آزمایش به ۱۱ آزمودنی رسید و تعداد کل نمونه در پسآزمون ۲۶ نفر شد. در مرحله پیش آزمون، هر دو گروه پرسشنامههای افسردگی، مهارتهای اجتماعی و کیفیت زندگی را تکمیل کردند. سپس در گروه مداخله، روش رواندرمانگری بینفردی گروهی در ۱۲ جلسه اجرا شد. در پایان هر دو گروه پرسشنامههای مذکور را تکمیل کردند.همچنین دو ماه پس از پایان جلسات جهت پیگیری میزان ماندگاری نتایج درمان از دو گروه آزمایش و کنترل خواسته شد به پرسشنامه های پژوهش دوباره پاسخ دهند. نتایج نشان داد که رواندرمانگری بینفردی گروهی توانست کاهشی معنادار در نشانههای افسردگی(۰۰۱/۰› p) و افزایش معنادار در کیفیت زندگی(۰۰۱/۰› p) و مهارتهای اجتماعی(۰۰۱/۰› p) نوجوانان به وجود آورد. همچنین رواندرمانگری بین فردی باعث افزایش معنادار در خرده مقیاسها مهارتهای اجتماعی در سطح بیانگری هیجانی(۰۰/۰P<)، حساسیت هیجانی(۰۳۷/۰P<)، کنترل هیجانی (۰۳۸/۰P<) و کنترل اجتماعی(۰۲/۰P<) آزمودنیهای و خرده مقیاسهای کیفیت زندگی در سطح سلامت جسمانی(۰۰/۰P<)، سلامت روانی(۰۰۷/۰P<)، روابط اجتماعی(۰۱۹/۰p<) آزمودنی های گروه آزمایش نسبت به گروه کنترلنما شده است.
این پژوهش نشان داد که رواندرمانگری بینفردی گروهی به عنوان یک یار روش های درمانی مبتنی بر شواهد می تواند در درمان نشانه های افسردگی نوجوانان استفاده شود. همچنین این روش درمانی باعث افزایش معنادار سطح کیفیت زندگی و مهارتهای اجتماعی نوجوانان میشود.
پرسشنامه نیازسنجی مهارتهای زندگی دانشآموزان
چکیده : مهارت های زندگی عبارت اند از مجموعه توانایی هایی که زمینه سازگاری و رفتار مثبت و مفید را فراهم می آورند. این توانایی ها فرد را قادر می سازند تا مسئولیت های نقش اجتمعای خود را بپذیرند و بدون لطمه زدن به خود و دیگران به خواسته ها، انتظارات و مشکلات روزانه به ویژه در روابط بین فردی به شکل موثری رو به رو شود. در دنیای کنونی و چالش های رو به رو آموزش و پرورش نقش موثری در آموزش این مهارت ها به دانش آموزان دارد تا آن ها را برای رویارویی با تعارض ها و کشمکش ها آماده کند. این مهارت ها را به نوعی مهارت های رشدی نیز نام نهاده اند. بنابراین آموزش این مهارت ها را باید از دوره های پیش دبستان و دبستان آغاز کرد. تحقیق حاضر به منظور دست یابی به مهارت های مورد نیاز دانش آموزان همچنین اولویت بندی مهارت ها می باشد. مهارتهای مورد نیاز عبارتند از: مهارت تصمیم گیری، مهارت حل مسئله، مهارت تفکر انتقادی، مهارت فن آوری اطلاعات، شهروند جهانی بودن، مهارت های حرفه ای، مهارت والدینی، مهارت اداره زندگی که طی فرایند نیازسنجی به دست آمد و در بین مهارت ها، مهارت فن آوری اطلاعات اولین اولویت را کسب نمود و مهارت های حل مساله و تصمیم گیری جز اولویت های آخر قرار گرفتند. همچنین مهارت بهداشت جسمانی و مهارت همدلی به عنوان مهارت های مورد نیاز شناخته نشدند.
پرسشنامه تأثیر مهارتهای حرفهای معلمان علوم تجربی دوره راهنمایی بر نگرش دانشآموزان نسبت به علم
مقدمه:انقلاب اطلاعاتی وصنعتی موجب پدید آمدن دوران جدید عصر اطلاعات و جامعه علمی شدهاست، ازاینرو، نگرشهای علمی افراداز ضرورتهای حیاتی حضوردراین عرصه واز جمله مفاهیمی است که بر پایه پیشرفت درزمینه علوم تجربی امکانپذیر است؛بنابراین مهارتهای حرفهای معلمان امکان همگامی جامعه با تحولات سریع علمی، صنعتی وآمادهسازی آیندهسازان برای حضور در جامعه پویای اطلاعاتی را فراهم میآورد.هدف: این پژوهش درصدد ارزیابی مهارتهای حرفهای معلمان علوم پایه سوم راهنمایی وتأثیر آن بر نگرش علمی دانشآموزانشان می باشد.روش:مطالعه حاضر، علّی ـ مقایسهای بوده و جامعه آماری شامل کلیه معلمان علوم پایه سوم مدارس راهنمایی دخترانه ناحیه۴و۱مشهد ودانشآموزانآنها درسال تحصیلی۹۱-۱۳۹۰بودهاست.از تعداد ۵۴ معلم علوم پایه سوم و۱۴۵۰ دانشآموز، براساس روش نمونهگیری در دسترس ۴۶ معلم ازجامعه معلمانو۱۱۴۰دانشآموز از جامعه دانشآموزان انتخاب شدهاند. ابزار این پژوهش سیاهه مشاهده سنجش مهارتهای حرفهای معلم، پرسشنامه سنجش مهارتهای حرفهای معلموپرسشنامه سنجش نگرش دانشآموزان به علم بود که روایی و پایایی آن توسط پژوهشگر احراز شد. به منظور پاسخدهی به سؤالات، ازآمارههای توصیفی(میانگین، واریانس و انحراف معیار) و آمار استنباطی(تی تک نمونهای، تی مستقل و آزمون دو جمله ای )استفاده شد. یافتهها: نتایج حاصل از مشاهده و پرسشنامه نشاندهنده وضعیت مطلوبمعلمان در سطح مهارتهای حرفهای(عمومی) وعملکرد نسبتاً مطلوب، در سطحمهارتهای حرفهای(اختصاصی)، همچنین نگرش مثبت دانش آموزان نسبت به علم بود. نتایج آزمون تی مستقل نیز نشاندهنده تأثیر مهارتهای حرفهای معلمان علوم پایه سوم راهنمایی بر نگرش دانشآموزان نسبت به علم میباشد. نتیجهگیری: در مجموع میتوان گفت که معلمان علوم پایه سوم راهنمایی در بخش مهارتهای عمومی وضعیت بهتری نسبت به مهارتهای اختصاصی دارند. نگرش دانش آموزان آنها در درس علوم نسبت به علم بیشترمثبت است همچنینتأثیر مثبت مهارتهای حرفهای معلمان علوم بر نگرش دانشآموزانشان نسبت به علم تأیید شد.
برای دیدن لیست موارد دانلودی کلیک کنید
پرسشنامه مهارت های فراغتی دانش آموزان
اهمیت دوره جوانی و نیز گستردگی اوقات فراغت در میان این گروه سنی حساسیتهای خاصی را جهت برنامهریزی در خصوص اوقات فراغت برانگیخته است. از آنجایی که فعالیت های اوقات فراغت یکی از ضرورتهای زندگی دانش آموزان است؛ پژوهش حاضر به بررسی تأثیر برنامه های درسی اوقات فراغت بر مهارتهای فراغتی دانش آموزان پرداخته است. از لحاظ طرح تحقیق، پژوهش حاضر در مجموعه تحقیقات شبه آزمایشی قرار می گیرد. طرح شبه آزمایشی که در این پژوهش مورد استفاده قرار گرفته است پژوهش موردی تک گروهی با پیش آزمون-پس آزمون می باشد. جامعه آماری پژوهش، شامل دانش آموزان پسر دوره متوسطه شهر مشهد میباشد که در فصل تابستان در فعالیتهای اوقات فراغت شرکت کرده اند که تعداد آنان ۲۹۹۶ نفر بود که از این تعداد ۲۶۸ نفر به عنوان نمونه با استفاده از فرمول حجم نمونه کوکران انتخاب شد و روش نمونه گیری در این پژوهش، نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای میباشد. برای جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه استفاده شده است که مهارت های مورد نظر اوقات فراغت را مورد سنجش قرار میدهد. روایی این ابزار به روایی محتوایی رسیده و جهت تعیین پایایی پرسشنامه از روش آلفای کرونباخ برای محاسبه همسانی و هماهنگی درونی یا آزمونهایی که خصیصه های مختلف را اندازه گیری می کنند، استفاده گردید. مهارتهای فراغتی که در این پژوهش مورد بررسی قرار گرفته شامل مهارتهای خودآگاهی، آگاهی از فراغت، تصمیم گیری مستقل، مهارتهای اجتماعی و روابط میان فردی و خودنظم جویی می باشد. برای پاسخ به پنج سؤال اصلی پژوهش از آزمون t همبسته و برای پاسخگویی به سایر یافته ها از آزمون تحلیل کواریانس استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد که برنامه های درسی اوقات فراغت، مهارتهای فراغتی دانش آموزان را به طور معناداری افزایش داده است. به عبارت دیگر، می توان گفت که برنامه های درسی اوقات فراغت، بر مهارت های فراغتی دانش آموزان اثر گذار بوده است.
پرسشنامه مقایسه کارآمدی روش های آموزش دانش آموز- محور با روش آموزش سنتی در مهارت های اجتماعی و رشد عاطفی دانش آموزان مقطع ابتدایی
پژوهش حاضر با هدف مقایسه کارآمدی روش های دانش آموز- محور (روش اکتشافی و مشارکتی) با روش آموزش سنتی، در رشد مهارت های اجتماعی و ابعاد عاطفی دانش آموزان غیردولتی مقطع ابتدایی در شهر تهران انجام شد. تعداد ۲۵۲ دانش آموز پسر پایه های چهارم و پنجم و ششم ابتدایی از هر دو گروه در این پژوهش شرکت کردند. نمونه گیری در گروه دانش آموز- محور به صورت سرشماری و در گروه دیگر با روش آموزش سنتی به شیوه هدفمند با هدف همگنی بیشتر انجام شد. به منظور بررسی مهارت های اجتماعی پرسشنامه مداد- کاغذی کرامتی و برای سنجش رشد عاطفی از دو پرسشنامه عزت نفس روزنبرگ و خودپنداره یسن چن استفاده شد. برای تحلیل داده ها در بخش رشد عاطفی از آزمون تحلیل واریانس چند متغیری (مانوا) استفاده گردید که بیان می کند روش دانش آموز- محور منجر به رشد عاطفی در دانش آموزان می شود. داده های مربوط به مهارت اجتماعی به وسیله آزمون t مستقل مورد بررسی قرار گرفت. تحلیل یافته ها نشان داد در مهارت های اجتماعی تفاوت معنی داری بین دو گروه وجود نداشت. نتایج این پژوهش نشان می دهد که روش دانش آموز-محور در رشد عاطفی موثر است اما در رشد مهارت های اجتماعی تاثیر قابل ملاحظه ای ندارد.
پرسشنامه بررسی مهارت کنترل استرس و استفاده صحیح از هوش هیجانی در دانش آموزان
هوش هیجانی یکی از عوامل مهم سلامت روان افراد به شمار میرود. پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه بین هوش هیجانی و میزان استرس ادراک شده انجام گرفت. بدین منظور ۵۵ دانشآموز تیزهوش در مقطع اول دبیرستان با استفاده از روش نمونهگیری تصادفی انتخاب شدند. آزمودنیها با استفاده از ۲ پرسشنامه هوش هیجانی شوت و همکاران و استرس ادراک شده (PSS) مورد سنجش قرار گرفتند. یافتههای پژوهش با استفاده از نرمافزار SPSS و به روش آماری ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون چندگانه مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند.
نتایج نشان داد که بین هوش هیجانی و میزان استرس ادراک شده در اعضای نمونه معنادار و در جهت معکوس بود. همچنین همبستگی بین مؤلفه بیان و ارزیابی، تنظیم و به کارگیری هیجان با استرس ادراک شده معنادار به دست آمد.
پرسشنامه هوش عاطفی دانشآموزان
این پرسشنامه شامل ۳۳ سوال بوده و با هدف مقایسه هوش عاطفی دانشآموزان با توجه به شیوههای تدریس فعال و غیر فعال معلمین طراحی شده است.
پرسشنامه طرز فکر دانشآموزان
این پرسشنامه شامل ۵۸ سوال بوده و با هدف رابطه سبک حل مساله با پیشرفت تحصیلی، عزت نفس و طرز فکر دانشآموزان سال سوم مقطع متوسطه طراحی شده است.
پرسشنامه اهداف پیشرفت دانش آموزان
چکیده:
هدف پژوهش حاضر، بررسی نقش ادراک از محیط سازنده گرای اجتماعی در انگیزش پیشرفت بر اساس نقش واسطه ای باورهای انگیزشی مانند اهداف پیشرفت و خودکارآمدی بود. بدین منظور ازمیان دانش آموزان دختر مقطع متوسطه دوم شهر مشهد، نمونهای به حجم ۳۸۵ نفر از دانش آموزان رشته های ریاضی، تجربی و انسانی نواحی چهار،پنج، شش و تبادکان انتخاب شدند. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه انگیزش پیشرفت هرمنس(۱۹۷۷)، پرسشنامه ادراک از محیط سازنده گرای اجتماعی حقایقی و کارشکی(۱۳۹۴)، پرسشنامه اهداف پیشرفت میدگلی و همکاران (۱۹۸۸) و پرسشنامه خودکارآمدی موریس(۲۰۰۱) استفاده شد. برای تحلیل دادهها و آزمون مدل کلی از تحلیل مسیر استفاده شد. تحلیل مسیر نشان داد که الگوی پیشنهادی نقش ادراک از محیط سازنده گرای اجتماعی در انگیزش پیشرفت با میانجی گری اهداف پیشرفت و خودکارآمدی از برازش خوبی برخوردار نیست. با اصالحی که در مدل اولیه با حذف متغیر میانجی اهداف عملکردی اجتنابی صورت گرفت، الگوی دیگری برای متغیرهای پژوهش به وجود آمد که برازش خوبی داشته و تایید شد. ضرایب مسیر نشان داد که انگیزش پیشرفت از طریق ادراک از محیط سازنده گرای اجتماعی قابل پیش بینی است، همچنین ضریب مسیر ادراک از محیط سازنده گرای اجتماعی به انگیزش پیشرفت، اهداف تبحری، اهداف عملکردی رویکردی، خودکارآمدی معنادار و قابل توجیه است. همچنین ضرایب مسیر متغیرهای میانجی نشان داد که اهداف تبحری، اهداف رویکردی عملکردی و خود کارآمدی قادر به پیش بینی انگیزش پیشرفت هستند. ضرایب مسیر نشان داد که ادراک از محیط سازنده گرا از طریق نقش واسطهای اهداف تبحری، انگیزش پیشرفت را به طور مثبت پیش بینی میکند
دانلود این بسته پرسشنامه پرسش مهر
برای دانلود این بسته پرسشنامه های سنجش مهارت دانش آموزان ویژه پرسش مهر 97 روی دکمه خرید کلیک کرده و بعد از مرحله پرداخت لینک های دانلود در دسترس خواهند بود.
جهت دانلود این بسته پرسشنامه مهارت سنجی دانش آموزان روی دکمه زیر کلیک نمایید.
برای دیدن لیست موارد دانلودی کلیک کنید
Other posts
- دانلود مقاله ترجمه شده برق؛ مقاله بیس و پروپوزال آماده مهندسی برق
- نمونه های رایگان پروپوزال آماده مهندسی برق تمامی گرایش ها
- پروپوزال ارشد رشته حقوق با موضوع تعهدات وکیل دعاوی در حقوق ایران و آمریکا
- دانلود پرسشنامه برای پایان نامه مهندسی عمران
- پروپوزال , پرسشنامه و مقاله بیس پایان نامه معماری
- دانلود طرح آماده توجیه فنی و اقتصادی کسب و کارهای کشاورزی و صنعتی
- پرسشنامه های محبوب : سلامت روان, افسردگی و..
- پرسشنامه استاندارد افسردگی و اضطراب بک + دانلود
- مجموعه کامل تست هوش و حافظه وکسلر
- پرسشنامه استاندارد افسردگی و اضطراب بک + پرسشنامه اضطراب کودکان